Den 9
Náročná ražba „nenápadného“ tunelu
Stavba dvoutubusového tunelu Homole na Dálnici D35, která začala letos v květnu, dala zabrat projektantům a tvrdým oříškem je i pro stavbaře.
Tunel se bude skládat ze dvou tubusů v délce 570 a 525 metrů. Povedou pod nevelkým „dvojkopcem“, jehož sedlem prochází frekventovaná silnice I/17.
Výška nadloží v raženém úseku nad troubami se pohybuje v rozmezí 8,5 – 24 metrů, v místě podchodu silnice je to 13,5 m. Je jasné, co hrozí.
Horniny v trase tunelu je proto nejprve nutné zpevnit injektážemi pomocí cementových směsí, aby nízké a nestabilní nadloží tunelu vydrželo samotnou ražbu a nepropadlo se i se silnicí.
Stavba tunelu Homole začala zároveň s dalším 7 km úsekem dálnice D35 z Ostrova k Vysokému Mýtu letos v květnu.